lørdag den 1. september 2012

Kom indenfor... come on in ...

Det kan være svært at nå alt, men for nylig opdagede jeg en ting, som jeg havde forsømt og glemt ... nye billeder af min "nye" butik ... som jeg jo nu har "boet i" i over 1 år. Lidt for dårligt, når nu man har en husfotograf ;-)

Så her kommer et meget billed-tung blogindlæg fra mig med helt friske billeder fra butikken

Vi får mange positive tilbagemeldinger fra kunder og besøgende, når vi er på Træf, som f.eks. i Roskilde sidste weekend. Lige fra jeg deltog på træf første gang (også i Roskilde, i 2009) har kunder og kolleger/konkurrenter måbende og undrende kommenteret på den måde hvorpå vi sætter standen op, og jeg har hver gang blot fortalt, at jeg og mine hjælpere egentlig "bare" (det er nemlig ikke bare, det tager 7-8 timer at få standen til at se sådan ud) gør som hjemme; blot er butikken "kogt" ned til at skulle være på meget færre kvadratmeter.

Også derhjemme er butikken et "overflødighedshorn" af stoffer, syartikler, mønstre og modeller.
 
Smukke Kaffe Fasset/Rowan stoffer og lækre stofpakker og "den gode tråd" (YLI) til håndsyning
 
fine 1930'er reproduktioner i pastelfarver ... og lidt flere dyr ... som jeg altså har en svaghed for ;-)
 
masser af lækre pre-cuts
 
vi pakker også selv stofpakker, her er det lækre repro-pakker
 
Det er "slik" til de "store" piger ... og feder slet ikke!
 
butikken har et stort udvalg af bånd og lidser af mange slags ....
 
flotte og sjove puder
 
butikken har til huse i en gammel staldbygning og ligesom på træf hænger der modeller på tøjsnore over det hele også derhjemme
 
 
 
Jeg har MANGE modeller og har ikke plads til at have alt fremme. I den gamle kiste under det ene vindue ligger der en masse modeller ... og endnu flere ovenpå, som kunderne elsker at stå og "rode i"
 
Jeg er ikke øm over mine tæpper. Det er ikke udstillingsmodeller, men brugstæpper, der kommer hjem og varme familien, når de har udtjent deres "værnepligt" i butikken. Quilts skal bruges ... og må gerne bruges og vaskes igen og igen ... de bliver kun smukkere!
 
Jeg slutter den billede-tunge blogpost af med et billede af mig, der peger og siger til fotografen, at han også skal fotografere "den der model"
 
 
"August Broderusk", et Northern Quilts' design syet op til butikken af den meget flittige og dygtige Maria. Helene Juul Design har eneforhandling af Northern Quilts's mønstre i Danmark.
 
Alle billeder af abmmodel

 

8 kommentarer:

  1. Det ser super godt ud. Håber jeg engang får lov at besøge dig :)
    Hilsen Kirsten

    SvarSlet
  2. Altid en hyggelig butik og glade mennesker :-)

    SvarSlet
  3. Ja, der er hyggeligt ovre hos dig:-)

    SvarSlet
  4. Hei
    Det ser ut som det er en butikk akuratt for meg,eg hadde storkost meg,og komt ut med en pose med masse "snop"som eg kaller hobbyting!Alt er nødvendig og nyttige ting,og så kan det bli utsolgt,og ka då om eg ikke får tak i det igjen?Nei best å handle med en gang.Skal nok legge opp ferien til Danmark,nær din butikk neste år.
    Beste hilsen Quiltegleder Margrethe Jåstad fra Hardanger/Norge

    SvarSlet
  5. Sidst jeg var forbi hørte jeg jo at butikken er "verdens navle" og jeg kan kun nikke til dette. Et dejligt hyggeligt og rart sted at komme, og altid med mennesker der smiler og hygger sig, mens vi bliver fristet at alle lækkerrierne

    SvarSlet
  6. Sikke dog en dejlig og hyggelig butik! Det kunne vel nok være dejligt at besøge din butik en gang, men det gør man jo ikke bare en eftermiddag, når man bor i den sydlige del af Sjælland, det skal planlægges! Det var også dejligt at besøge jer i Roskilde, -da jeg var der, havde I nok at se til, herligt! Nu bliver vejret snart til flere måneders syning inde i varmen, og jeg venter spændt på den næste retro-pakke, har vi det ikke dejligt? Mange hilsner Inger

    SvarSlet
  7. Rigtig flotte billeder af din hyggelige butik. Man har det som et barn i en slikbutik, man vil gerne have det hele;-)

    SvarSlet