torsdag den 30. august 2012

Nyt til Roskilde ... "småt men godt" mønstre

Som altid har der været gang i synålene (og -maskinerne) i månederne og ugerne op til Træf, både her hos mig, men også hos Maria og Pia.

Jeg nåede lige at sy 3 små kaffebrikker i ugen op til Træf og har dermed introduceret en ny type mønstre, som jeg kalder "Godt men småt" mønstre. Enkle mønstre til syning over pap med kortfattet syvejledning, printet på pap (2 sider) lige til at klippe ud og begynde at ri stof omkring.

Marie Marie Marolle kaffebrik
mønsterpris Dkk 25,- pr. stk
 
mønsterpris Dkk 25,- pr. stk
 
mønsterpris Dkk 25,- pr. stk
 
Desuden havde jeg lånt et par flotte quilts hos nogle af mine kunder. Quilts af udenlandske designere som f.eks. australske Sue Daley og Kim McLean, hvis mønstre Helene Juul Design forhandler.
 
 
Den store quilt yderste til højre er et Sue Daley design. Det færdige tæppe har jeg lånt af en af mine kunder, Inge Mikkelsen fra Horsens. Det er også Inge, der har syet det flotte "Flower Garden" med fantastiske blomster-applikationer designet af Kim McLean, som ses her i hjørnet:


Wenche medbragte sit "Mariehøne på 7 sprog" tæppe, som ses på væggen her til venstre
 
og sine sjove vindyr, som bl.a. elgen "Vin Helge"
 
Har man lyst til at se flere billeder fra vores stand på træffet i Roskilde, så er der lavet et album i butikkens flick-album
 

3 kommentarer:

  1. Standen ser rigtig flot ud! Jeg nåede desværre ikke at komme tæt på for at se den, men så den kun fra "Den Lille Lade" skråt overfor. Men på mandag kommer jeg på kursus, så der må jeg se nærmere på de mange spændende ting!

    SvarSlet
  2. Hold op hvor ser det godt ud. Der er mange spændende nyheder, bl.a. Et par bøger, kan jeg se.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, endnu engang var det lykkedes ved flid, hårdt arbejde ... og held at sy og låne os til en masse nye modeller, så man stadig ville kunne overraskes, selvom man besøgte vores stand i Ålborg til NQT. Vi havde mange nye bøger med ... og solgte også en del, så nogle er nu udsolgt. Skal nok få nogle flere hjem igen.

      Slet