lørdag den 22. september 2012

Når katten er ude ...

spiller musene på bordet ... er der som bekendt et ordsprog, der lyder.

Her er det ikke katten ... men mand og børn, der er ude (i hvert deres ærinde) ... og det er mig, der musen. Jeg er alene hjemme HELE weekenden (fredag eftermiddag til søndag aften)!
Skønt, ikke? Eller? ;-)

Jo, jeg nyder stilheden ... og nyder at jeg kan gøre som jeg vil (men hvad vil jeg?) ... og jeg nyder helt bestemt at der ikke er nogen, der forlanger NOGET af mig.

Jeg spiser hvad jeg vil - når jeg vil ... og indtil videre har det bl.a. inkluderet nogle af mine favoritspiser som Stjerneskud


is til dessert
 
og masser af mokka og chokolade
det er sikkert godt (bedre) for figuren at jeg ikke er alene hjemme så tit ;-) 
 
Hvad der er værre er, at jeg sover DÅRLIGT når jeg er alene. Sidder og hænger oppe til klokken er 3-4 stykker ... og føler mig træt ... men så snart jeg kommer i seng er jeg VÅGEN
så det bliver man jo lidt træt af (hø hø)...
 
og nu har jeg tilbragt det meste af eftermiddagen siden jeg kom hjem fra butikken med at overbevise mig selv om at jeg IKKE skal gå i seng for at få den "middags"-lur jeg trænger så gevaldigt til fordi jeg ikke har sovet i nat.  
 
Egentlig skulle jeg sy ... på årets første udfordring i Design Udfordringen (DU2012), for første mødegang er næste lørdag og jeg har ikke noget at vise frem endnu. Her er et billede af de stoffer vi alle har fået udleveret (af mig ;-)
 
 
med opgaven "Gør hvad du vil ... ", hvilket i sig selv er en udfordringe ... og så skal det være "moderne" quilt denne gang .... og det er jo en anden udfordring ... og så har jeg udfordret mig selv yderligere ved at vælge at jeg SKAL sy på maskine, selvom jeg hellere vil hen og hygge i sofaen med lidt håndsytøj.
 
Og således udstyret med et helt Kinderæg af udfordringer ... handicappet af min midlertidige søvnløshed (den forsvinder straks når manden i huset træder ind af døren) ... og udstyret med mere chokolade
 
 og en frisk kande kaffe ... er jeg nu klar til at se en lang lørdag aften/nat i øjnene .... nok ikke helt frygtløst ;-)
 
Hvad gør du på sådan en lørdag? Vil du holde mig med selskab?

 

7 kommentarer:

  1. Hmm, Hvad gør jeg på en lørdag aften ?
    Denne lørdag aften skal jeg lufte og sige godnat til en vens to hunde ,to katte og en kanin ved 21.30 tiden. Inden da ser jeg Matador.
    Drikker kaffe eller måske et stort krus the med en hjemmebagt scones med lemon curd,så om lidt sidder jeg foran brændeovnen og tv sammen med Ramses og et strikketøj. Sove kan jeg sagtens ...heldigvis...når den tid kommer. Hyg dig Helene
    Knus Ingrid

    SvarSlet
    Svar
    1. I lige måde Ingrid. Det lyder hyggeligt med brændovn og strikketøj.

      Slet
  2. Selvfølgelig vil jeg holde dig med selskab.
    Jeg sidder allerede ved symaskinen, men jeg går straks i gang med at lede efter noget chokolade til at fortynde kaffen med :-)

    SvarSlet
  3. Det vil jeg da også gerne. Jeg sidder i sofaen og applikerer og ser golf i fjernsynet. Jeg har rigeligt med kaffe, men desværre ingen søde sager. Jeg skal også sove alene, men jeg er heldigvis blevet bedre til det med årene.

    SvarSlet
  4. Så der er håb forude mener du? ;-)

    SvarSlet
  5. Man kan vænne sig til meget, hvis man skal.......
    Knus Ingrid på vej til aftenluftning af vennernes menageri...:o)

    SvarSlet