søndag den 23. september 2012

Laver du lister???

Er du typen, der laver "to do"-lister?

Jeg gør det, når jeg enten har (for) mange gøremål ... og ikke rigtig kan finde ud af, hvad jeg skal starte med. Eller når jeg har nogle (trælse) ting, jeg helst skal have overstået, før jeg gør nogle (sjove, dejlige, lystbetonede) andre ting.

Jeg er jo alene hjemme og sad oppe til kl. var langt over 3 i nat. Derfor stod jeg forholdsvis sent op (ved 11-tiden) .. og har nok balladen igen i aften, når det egentlig er "sengetid". Desværre er det jo arbejdsdag igen i morgen, så det går jo ikke at sidde oppe den halve nat.

Nå, men derfor syntes jeg allerede jeg var bagud, da jeg vågnede "i morges" og indtog min .... lad os kalde det brunch. Jeg havde både nogle (trælse men nødvendige) ting jeg SKULLE gøre, som bl.a. indbefattede vask og rengøring samt ikke mindst nogle diktater, der skulle rettes ... og så nogle mere (lystbetonede) ting, jeg gerne VILLE gøre i dag for at NYDE til fulde at jeg stadig er HELT ALENE hjemme lige til ved 18-tiden. Disse lystbetonede ting inkluderer naturligvis noget syning ;-)

Derfor lavede jeg en liste, der (som vanlig) fik alt for mange punkter ... hele 10 faktisk!
De kedelige (læs pligtbetonede) satte jeg øverst ... og de er nu gjort. Resten af dagen må jeg så HYGGE mig ... videre ... for jeg har ved gud hygget igennem i denne weekend ;-)

Jeg har jo vist, hvad jeg (bl.a.) har indtaget af hyggeligt "foder" og jeg vil gerne vise noget af det jeg har syet på også ... men det er som sædvanligt hemmeligt af forskellige årsager, men OK ... her kommer et par "fragmenter" ;-)

Wenche og jeg er ved at lægge sidste hånd på repro-pakke nr. 5 af vores Prærie Sampler, som er den sidste i den serie. Jeg når ikke at blive færdig med sammensyningen til at vise et billede frem i pakken, men jeg er igang:


Så har vi jo første mødegang på Design Udfordringsholdet 2012 næste lørdag og jeg har nu fået syet en blok. Den må være hemmelig lidt endnu, men her er et lille sneak-view af den:

... og om lidt vil jeg sætte mig til symaskinen og sy én mere ...
 
og så er jeg igang med et andet hemmeligt projekt, som jeg desværre ikke kan løfte sløret for endnu, men her er et lille kig på det også:
 
 
her er vi igen i repro-afdelingen, som jeg jo så godt kan lide ;-)
 
Men, tilbage til listerne. Hvad gør du? Laver du lister for dig selv? Og er det en hjælp? Eller virker det modsat hensigten? Jeg kan nemlig godt selv blive lidt overvældet, når jeg ser får alt det ned på papir...
 
Fortsat god søndag ... med eller uden lister!

2 kommentarer:

  1. Ja jeg laver lister, og har stor fornøjelse af det. Typist som du beskriver når der er flere ting man gerne vil nå på en dag eller en weekend- Jeg oplever at det giver ro i hovedet og at jeg bliver meget mere effektiv med de pligtopfyldende ting, og på den måde får skabt flere timer til "nyde" tingene som her oftest er noget med stof,nål og tråd.
    Jeg har tidligere prøvet at lave liste til manden min, men uden held, han lavede i ren protest absolut intet af det jeg havde skrevet på......nå men det er mange år siden :o) Nu kender jeg ham jo meget bedre og har denne sommer erfaret at det kan lykkedes. Vi havde 1 uges ferie hvor vi gerne ville nå en masse halvstore ting både i haven og inde i huset. Jeg foreslog at vi lavede en liste, hvilket han accepterede, herefter foreslog jeg at vi skrev på hvilke dage vi skulle nå hvad !!! Det blev også accepteret og det gik faktisk sådan at hvis han var lidt bagud ( og det var han flere dage) når jeg så kom hjem fra træningscentret ( ja det giver jo ikke meget motion at sy, så det er noget jeg gør for bare at holde kroppen en smule fit) så oplevde jeg at han allerede var i fuld gang og havde nået sit hængeparti fra den foregående dag. Da ugen var omme havde vi nået alt det vi gerne ville, det var fantastisk!!!
    Jeg elsker lister og laver dem gerne og ofte :o)

    SvarSlet
  2. Ja, jeg laver da lister! I hvert fald når jeg skal i Brugsen, pakke capingvogn eller feriekufferter. Men når det drejer sig om ting, der skal ordnes i huset o.l., er jeg desværre ikke særlig organiseret. Det lyder ellers lækkert, hvad Gitte Møldrup kan opnå med energi, beslutsomhed og organisering, flot! :-) Min skønne svigerdatter hører også til de velorganiserede kvinder, der bare når det hele med hjælp af to do-lister, hvor jeg dog beundrer jer!!

    SvarSlet