lørdag den 29. september 2012

DU2012 - 1. mødegang

Så er det blevet efterår og dermed tid til en ny omgang Design Udfordring (i daglig tale omtalt som DU) hos Helene Juul Design.

Det overordnede tema denne gang er "moderne quilt" og stofferne som deltagerne er bygget op over 2 basiskollektioner "Flea Marked Fancy" designet af Denyse Schmidt for Free Spirit/Westminster Fabrics samt "Central Park" designet af Kate Spain for moda.

I august fik deltagerne udfordringen "Gør hvad du vil ... og hvor meget du vil". Altså de måtte selv bestemme HVILKE og HVOR MANGE blokke og/eller elementer de ville sy til første pakke.

Jeg plejer at sy med ... og her er mit bud på første udfordring; et par traditionelle 12" blokke og med hele 3 ensfarvede stoffer (noget jeg ellers sjældent bruger). Jeg, der er en rigtig traditionel håndsyer havde givet mig selv yderligere den udfordring at jeg SKULLE sy på maskine.

 
Jeg tror jeg skal sy 1-2 blokke mere, men er ikke sikker på dette endnu.
 
Kursisterne havde hvert deres bud på hvordan denne opgave skulle løses. Se disse billeder og andre billeder fra kurset på butikkens flickr-album.
Er du abonnent så send mig også gerne billede af hvordan du har løst udfordring nr. 1, så lægger jeg også disse billeder ind i albummet.

4 kommentarer:

  1. Hej Helene. Hvor er det spændende at kunne følge DU2012, også selvom jeg ikke er med. Spændende valg af anderledes stoffer og farver. Jeg håber, at jeg snart kan komme ned og besøge din butik - den ser spændende ud. Jeg kender den kun fra internettet, din blog og fra træf.
    God søndag
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de pæne ord! Du skal være så hjertelig velkommen.

      Slet
  2. Jeg er maget spændt på at følge projektet fra sidelinien i år. Jeg skal være helt ærlig og sige, at jeg ikke ville være i stand til at lave blokke ud af de stoffer, der er valgt i år. Men vi har jo heldigvis forskellig smag, men de blokke der er lavet indtil nu er godt nok flotte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Pjat med dig. Selvfølgelig kunne du det! ;-)
      Design Udfordringen handler netop om at komme ud af sin "comfort zone" .. komme derud hvor man (føler at man) ikke kan bunde. Det er der hvor man for alvor rykker sig.

      Slet