søndag den 16. september 2012

Seven Sisters kursus i butikken i dag...

I dag har Pia holdt et kursus i butikken i at sy den traditionelle blok, der hedder "Seven Sisters".



Ved hjælp af et rigtig smart skabelon sæt fra Marti Michelle kan man sy denne blok forholdsvis enkelt og hurtigt



 ... jeg var i allefald imponeret over at kursisterne havde fået syet hver deres blok, da jeg kom med kage til kaffen ... og nogle var gået igang med blok nr. 2.

Her er er en lillesøster Pia har sat op på en flamingoplade ... den er også rigtig fin i ensfarvede stoffer.

Hvis du vil se flere billeder fra kurset så kig i butikkens flickr-album. Desværre ikke helt så mange billeder som jeg plejer at tage, da min (gamle) digitalkamera af ukendte årsager valgt at strejke.

4 kommentarer:

  1. Super flotte blokke :)
    Jeg har for flere år siden syet 7søstre over pap :)
    Men jeg kan se jeg har skabelonsættet på lager .... Måske man skulle forsøge sig

    SvarSlet
  2. Kan man sy lapperne sammen på maskine når man har brugt MM-skabelonerne? Eller er de kun beregnet til amerikansk? Hvad gjorde de på kurset hos Pia?

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi syede dem på maskine

      Slet
    2. Tak Pia - jeg har et sæt MM-skabeloner liggende, jeg må se at prøve det!

      Slet