søndag den 10. april 2011

Søndagssyning ... og en ny "fugl" i huset

Ovenpå en både arbejdsmæssig og følelsesmæssig HÅRD uge (der bl.a. involverer autistisk søn og et mislykkes forsøg på at blive optaget på en ungdomsuddannelse) gik jeg helt OMKULD denne weekend; både min fredag aften og det meste af min lørdag blev tilbragt PÅ LANGS, da lærerjobbet og butikken havde fået den saft og kraft, der var tilbage i mig. Jeg har da vist desværre ikke været særlig hygsomt selskab i denne weekend for min kæreste og unger.
Her søndag følte jeg mig lidt mere vågen og klar til at møde verden og har fået en del fra hånden... så nogen af jer, der har ventet på post fra mig kan godt begynde at kigge i postkasserne de næste par dage.

Jeg har også siddet i haven og nydt søndagssolen og syet lidt på et af mine nye projekter, et baby blocks tæppe. Det er en af idéoplæggene til "Håndsyningsklubben" fra den aften, hvor temaet var romber.

Jeg bruger de færdigudstandsede papper 3" 60 graders romber/diamanter, så det bliver alligevel hurtigt til noget. Der er mange muligheder med disse romber, men her laver jeg 3-dimensionelle kasser med lyst, mellem og mørkt stof. Idéen har jeg fra en antik quilt fra ca. 1870-80 og jeg forsøger vha. farver, stoffer og prints at få den samme "feel" frem. Det er HYGGELIGT "syarbejde" og helt for min egen skyld ... jeg BURDE nok i stedet for sy noget andet (som Hope-blokke til BOM), men i dag holder jeg fri. Søndag er trods alt min eneste rigtige fridag.

Og så har vi ellers fået "fugl" i huset ... eller rettere det er kæresten, der er blevet "fugle-ejer"; en superflot CBR 1100 XX Super Blackbird ... også kaldet "en raket på hjul". Behøver jeg fortælle, at han er MEGET glad for den??? ;-)
Nu vil jeg tilbage til terassen ... på trods af at klokken er næsten 18.00, så er der stadig sol og lunt og godt derude. Fortsat god søndag!

1 kommentar:

  1. Har set fuglen "live", den er bare flot, og det var en meget glad mand der stod ved siden af :o)

    SvarSlet