søndag den 24. april 2011

Resten af Påsken ...

Skal stå i familiens og hyggesyningens tegn - ikke at jeg ikke har hygget mig med at sy til Japan, men nu vil jeg for en stund sy noget for og til mig selv ;-)

Jeg har allerede skåret strimler til flere af mine vanedannende kasser
31 kasser er det blevet til nu og adskillige diamanter riet. Der var kun et par stykker, da jeg startede på min Påskeferie, så lidt er det da blevet til ... og jeg måtte jo slet ikke sy kasser, for jeg havde nogle kursusmodeller, jeg også skulle sy ... og lidt er det da også blevet til på den front.

I morges startede jeg med at sy det sidste lukkekant på mit hjemmearbejde (læs en Japan-quilt). Jeg sad simpelthen og faldt i søvn over de sidste 20 cm i nat, så der var ikke andet at gøre end at lade det ligge til i dag. Jeg nåede simpelthen mit nul-punkt i nat, kulminationen på en hel uges mangelfulde søvn (3-4 timer hver nat) og en meget aktiv weekend. Klokken 02.00 gik jeg i seng, sov som en  sten til kl. 07.30, hvor jeg kun vågende fordi naturen trængte sig på... og gik så i seng igen og sov videre til kl. 10.30. Nu føler jeg mig frisk og nogenlunde som menneske igen.

Her er endnu et par billeder af en af vores (nu færdige) Japan quilts. Jeg kan slet ikke komme mig over alle de skønne tæpper vi har fået lavet af andre menneskers mere eller mindre uønskede UFOer.

Jeg har føler jeg har lidt ejerskab over denne søde quilt, toppen er syet af Ruth fra Esbjeg, den er VIDUNDERLIGT quiltet af Maria, jeg har doneret bagside og lukkekant og har syet lukkekanten til i hånden og hæftet alle enderne.

Marias smukke maskinquilt er virkelig prikken over i'et. Håber du kan lide, hvad du ser Ruth?

Hvis I har lyst til at se en MASSE billeder fra vores "Sy til Japan" dage, så har jeg nu fået lagt billeder ud på mit flickr-album.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar