onsdag den 17. november 2010

Jeg har en last...

Jeg ELSKER boligmagasiner ... både dem i glittet papir, som man kan købe i dyre domme i kiosker og tv-programmer, der handler om boligindretning. Jeg tror ikke jeg er alene om denne last (at dømme efter udvalget i kiosker og antal programmer på tv om emnet), men jeg kan ikke svare på, hvor den kommer fra. Med mit indbyggede "rode-gen" og vores lille (altid knapt så ryddelige hus), som absolut ville give enhver indretningsarkitekt nervesammenbrud, så er jeg bestemt ikke målgruppen for disse magasiner og tv-programmer ... og alligevel så er jeg.
En uventet tur til byen i dag gjorde at jeg lagde vejen forbi Salling, som har et pænt og velassorteret udvalg af div. udenlandske boligmagasiner ... og et par stykker smuttede med mig hjem i tasken. Dem kan jeg få MANGE gode timer med i tiden fremover. Jeg læser dem til siderne er tyndslidte. Jeg ved godt at jeg ALDRIG får et hus, der bare tilnærmelsesvis kommer til at ligne dem, jeg ser i disse magasiner, men alligvel finder jeg dem meget inspirerende ... også når jeg f.eks. selv designer. Det er en god måde, at holde sig orienteret om, hvad der ellers rører sig indenfor indretning ifht. farver, prints, stil mm ... for vores hobby patchworken læner sig jo tydeligvis op af de generelle trends.

Nå, tilbage til lasten ... eller rettere lasterne ... for jeg må jo nok indrømme, at jeg har mere end én last ;-)
Naturligvis er stoffer/textiler en rigtig STOR én af slagsen ... men også chokolade, kaffe og krimi'er har jeg svært ved at lade være. Det kunne være sjovt at høre lidt om, hvad I andre har af laster.

Og inden jeg nu kaster mig over ... ja, rigtigt ... en kop kaffe, et stykke chokolade og mine nylig indkøbte magasiner, så vil jeg lige slå et slag for den pudekonkurrence, jeg har udskrevet i butikken. Går du med en lille designer i maven, så var det måske interessant? Der er fine præmier at vinde (gavekort til butikken). Til konkurrencen skal du bruge stofferne på billedet herunder (min. 2 stk). Du må sætte lige så mange andre farver og stoffer til som du har lyst ... og jeg glæder mig rigtig meget til at se, hvad deltagerne finder på.
Jeg har rykket fristen fra 1. december til 10. december, så jeg kan nå at have alle konkurrencepuderne i hus inden vores julestule. Det kunne måske få nogle af jer, som hidtil kun har overvejet at deltage til at hoppe med?

NUUUUUUUUU kaffe, chokolade og magasiner!!!

2 kommentarer:

  1. Det lyder sørme hyggeligt. Jeg kunne godt tænke mig at gøre det samme. Dog ville jeg bytte boligmagasinerne ud med en patchwork bog, som lige for tiden er min helt store last. Mit dankort hopper nede i min taske, hver gang jeg ser en bog. Disse dejlige bøger kan jeg også kigge i igen og igen.

    SvarSlet
  2. Hej Helene
    Sjovt at man købe sådan nogle blade for at følge med i tidens trend - lige nu er min last ugebladet Hendes Verden hver uge det har jeg købt i 4 år nu hver uge... Og blade med PW der fylder en hel del her på mit loft.
    Og så er jeg nok en alt for meget kaffe indtagende person - Mindst 3 kander bare til mig dagligt HVERDAG vel og mærke. Jeg er flasket op med kaffe af min Mor fra da jeg var ganske lille... Dog er jeg ikke glad for chokolade,da de giver mig enorme svedudbrud, når jeg spiser det. Men det er nu ikke kun det som er skylden for svedudbruddene, det hænger osse sammen med en sygdom som hedder Gustatorisk sved, som er en følgesygdom til diabetes. Derimod de små halvbløde Brio karameller fra Malaco...:o) er noget jeg er hlet vild med, og slet ikke må spise i de mængder jeg indtager.
    Nok fra mig i denne omgang om laster... ;o)
    Er spændt på om andre tør dele ud af sine her på din blog

    Hej for nu
    Fra Lone

    SvarSlet