fredag den 5. november 2010

Forbindelse

Det har jeg været uden de sidste par dage - altså netforbindelse. Vi skulle skifte udbyder af vores fibernet fra Profiber til Waoo ... og det kom altså til at betyde at vores fiberboks gik i stykker, da det nye software skulle indlæses, så der var hverken tv eller Internet. Uha, der var nogen herhjemme, der sad som på nåle ... og det var altså ikke kun mig ;-)

Nu er vi på igen og jeg skal lige have fulgt op på de mange mails og bestillinger jeg har fået ... så har du forsøgt at kontakt mig indenfor de sidste par dage og undrer dig, så er dette altså forklaringen.

Jeg har fået læst og fordybet mig (endnu engang) i historien om Marie Antoinette. Jeg har endnu en gang læst biografien "Marie Antoinette, Rejsen" af Antonia Fraser.
Lige siden jeg var en halvstor pige, har jeg været dybt fascineret af den tragiske historie om den østrigske prinsesse Marie Antoine, der endte med at blive dronning Marie Antoinette af Frankrig. Da jeg blev konfirmeret var mit højeste ønske en tur til Paris og slotte Versailles ... det ville jeg meget hellere have end en suppe, steg & is fest ... og det fik jeg så. Det var en kæmpe oplevelse, der kun gjorde interessen for Marie endnu større.
For et par år siden kom der så en fantastisk flot film "Marie Antoinette" instrueret af Sofia Coppola. Filmen fik ikke forrygende anmeldelser - og især mange historikere har kritiseret Coppola for at være historisk ukorrekt i sin skildring af Marie Antoinette. Det gør nu ikke mig så meget, for filmen er en absolut NYDELSE; fantastiske kulisser (filmen er optaget på og omkring Versailles), vidunderlige kostymer og rigtig gode skuespillere. Især Kirsten Dunst er fantastisk som Marie.
Så hvis du elsker historiske film, flotte rober og smukke billeder - så kan jeg varmt anbefale denne film. Måske var det noget til ønskelisten til jul?

... og hvad er så forbindelsen kunne man med rette spørge? ;-)
De sidste dages intense læsning har bestemt været lystbetonet beskæftigelse, men også praktisk og arbejdsrelateret, da der i Wolff & Juul regi arbejdes på et nyt og spændende projekt for det kommende år, netop med Marie Antoinette som tema. Præcis hvad og hvordan og hvorledes kan jeg desværre ikke afsløre ... endnu ;-)

Fortsat god fredag aften!

2 kommentarer:

  1. Det lyder spændende, så må jeg hellere få lavet nogle af mine ufo'er færdig.
    God weekend

    SvarSlet
  2. Tak Helene for tippet - jeg har nu reserveret både bogen og filmen på vores bibliotek! Jeg glæder mig til at læse og se...

    SvarSlet