torsdag den 21. juni 2012

Stolt lærer

I dag sidder her en stolt lærer og nyder sin fridag ... stadig i py og med en kop kaffe i hånden.

billedet lånt her

For at citere Helle Thorning (som jeg ellers ikke er stor "fan" af) ... VI GJORDE DET!!!
9b og jeg afsluttede i går deres Afgangsprøver med danskeksamen ... og med rigtig flot resultat, heriblandt 4 stk 12-taller!!!

Jeg er simpelthen så stolt og glad - på deres og egne vegne. Jeg har været så stresset over denne eksamen, da man jo på en eller anden måde også selv er til eksamen som lærer. Har man nu gjort sit arbejde godt nok og forberedt de unge mennesker så godt som muligt?

For mit vedkommende var der ikke andre at pege fingre af end mig selv, hvis det ikke gik godt ... jeg har været klassens lærer siden de startede i 5 klasse og hvis de ikke havde lært, hvad de skulle - ja, så måtte det jo være min skyld. Det var oven i købet første gang jeg skulle føre nogen til danskeksamen, så på mange måder har jeg følt at jeg famlede lidt i blinde ifht. det vi har læst og lavet. Men, jeg har fået SÅ MEGET ros fra min censor for mit valg af emner og tekster og hun var imponeret over det høje niveau, så det var bare dejligt.

I den foregående uge har jeg haft mareridt om natten, hvor jeg har drømt at det var eksamensdag ... og at jeg havde glemt min mappe med alle tekster og spørgsmål hjemme, og jeg har de sidste par uger stort set ikke tænkt på andet, så sikke en forløsning det var i går, da vi så endelig var færdige - og det hele var gået så fint.

Jeg var helt høj ... og åbenbart så forvirret og træt at jeg helt glemte at der var sycafé i butikken og sagde ja tak, da Albert inviterede mig ud og spise og en tur i biografen (Vi så "Nobels Testamente"). Heldigvis er det "husvandte" kunder og kursister, så de vidste godt, hvor de kunne ringe hen, da de kom til en lukket dør. Pia kom fluks med nøglen og sørgede for at der blev café alligevel. Tusind tak søde Pia!

Nu kan skuldrene begynde at falde lidt ned igen og hovedet sikkert rumme noget andet end "Romantikken" og "Det moderne gennembrud". Hvis du har sendt mail og/eller bestillinger til mig den sidste uges tid - og ikke hørt noget fra mig, så er der nu håb forude ;-)

... og nu lidt mere kaffe!

3 kommentarer:

  1. Tillykke med eksamen :)
    Susanne Tappernøje.

    SvarSlet
  2. Til lykke med det veloverståede arbejde, sikke en tilfredsstillelse og dejligt med en kollega som husker at komme med kompiment til dig for dit arbejde.

    SvarSlet
  3. Til lykke Helene - dejligt, det gik så flot - det er jo også din store fortjeneste. Dejligt, det var en sød censor - det er jo ikke ofte, man i dagens Danmark får ros. Skønt for dig.
    Knus Kirsten.

    SvarSlet