fredag den 15. juni 2012

Endelig fredag...

Puh, endelig fredag!!!!
Der er sikkert flere, der har det som mig? ;-)

billedet lånt her

One down, one to go ... engelsk eksamen overstået med rimeligt resultat i onsdags - både jeg og eleverne overlevede. Ikke alle med den karakter, de havde håbet og ønsket - og andre med en karakter over, hvad de havde turde håbe på. Sådan er det jo. Det handler om dagsform og held ... og ikke mindst forberedelse.

I næste uge har jeg min sidste eksamen - og den jeg selv frygter mest - dansk. Afgangsprøve i dansk er (endnu) et ubeskrevet kapitel for mig - og jeg er nok mindst lige så nervøs som mine elever.

Men, nu er det fredag ... og solskin ... og det vil jeg nyde i fulde drag.
Butikken har åbent i dag og i morgen på helt normal vis, men husk at igen i næste uge er der lukket om onsdagen (pga. før omtalte eksamen).

Jeg glæder mig til alt dette eksamens-ræs er overstået og der bliver lidt tid og overskud til at sy igen. Det bliver ikke til så forfærdelig meget for tiden.

... men så kan jeg pryde mig lidt med andres fjer og vise lidt billeder taget af en af mine kunder og kursister, Anne-Mettes, nylige færdige projekter.

Det første er Anne-Mettes egen version af Northern Quilts mønster, Tusindfryd


Tusindfryd er egentlig et mønster på en lille dug og matchende bordløber, men Anne-Mette har brugt broderiet til en sød brødserviet. Udenom har hun syet en ring i kvadrater. Alle stoffer er fra butikken.

Her er den orginale Tusindfryd dug, syet op af Eli Avlund Therkelsen for Helene Juul Design og fotograferet af abmmodel

Tusindfryd mønsteret koster Dkk 99,-

Anne-Mette var også med på butikkens kursus med Trine Bakke sidste år, som hed noget så sjovt som "Danske Hermegåse". I al korthed gik kurset ud på at man skulle enten kopiere eller finde inspiration i en af Trines antikke quilts og sy sin egen.

Her ser I Anne-Mette (til venstre) og Trine Bakke i færd med at planlægge stofvalg under kurset


Og nu et år efter er Anne-Mette blevet færdig med toppen. Forleden kom hun og viste den frem i butikken. De flester stoffer er fra butikken.


Den er bare blevet så fin. Nu glæder jeg mig bare til at se den quiltet ... engang ;-)
Tak til Maria, fordi hun ville fotografere Anne-Mettes færdige projekter...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar