torsdag den 24. maj 2012

NQT 2012: Flotte quilts én mas

I søndags var der lidt stille i Kongres centeret og jeg fik tid til at gå en tur sammen med Albert (og hans kamera) og se de mange flotte udstillede quilts. Desværre ved jeg ikke, hvem der har lavet disse quilts - og ej heller hvem, der vandt konkurrecen under temaet "På vej".

Her er min favorit

Der var så utrolig mange detaljer, som kan kunne blive ved med at kigge på ... først 2 gang jeg passerede quilten, lagde jeg mærke til katten, der titter frem øverst til venstre.


Dette æg med tilstrømmende sædceller er også en rigtig god fortolkning af emnet synes jeg


Fascinerende små log cabin blokke


her er den eneste konkurrence quilt som jeg VED har lavet. Det er en Trine Bakke ... hendes stil kan man kende på lang afstand


Jeg har flere billeder, men jeg er usikker på om de hører til konkurrencen. En af de næste dage vil jeg vise nogle billeder jeg selv har taget. Da huskede jeg også at fotografere de små navneskilte, der fortæller både hvad quilt og quilter hedder ;-)

I dag har jeg fået pakket de fleste kasser ud, men der er stadig et stykke vej, før butikken ligner sig selv igen. Der er dog åbent í morgen fredag, som der plejer fra 15-17.30.

På lørdag den 26. maj er butikken lukket ... jeg regner med at de fleste kunder nyder det gode Pinsevejr ... og det vil jeg så også gøre!

3 kommentarer:

  1. Hej Helene ... hvor sjovt ... det var også helt klart min favorit og jeg tog også billeder af både quilten og nærbillede af den der lille muldvarp... :-) Det var en gruppe, der havde lavet quilten...

    SvarSlet
  2. Jeg glæder mig til at se flere billeder :-) De er fine, men min favoritter er Trines, som er så fin i al sin enkelthed og så ægget. En rigtig sjov ide :-)
    knus
    Angelika

    SvarSlet
  3. Jeg følger din blog trofast og hygger og glæder mig over at få inspiration til quilts, som umiddelbart ikke ligger til "mit højreben". Det godt at blive udfordret. Jeg kan jo også læse i din blog at dine dage er fyldte bl.a. med eksamen og så videre og nu med en aktiv uge i din butik. Grunden til denne mail er også en lille ønske vedhæftet, da du skrev at du og Albert havde fotograferet til Nordisk Træf i Aalborg. Er det muligt at du laver et album på nettet? Jeg var til træffet og fik ikke taget ret mange billeder og jeg har heller ikke fundet ret mange på internettet. Dog har jeg set nogle enkelte, som jeg nok helt overså, fordi der var så mange spændende quilts af alle mulige slags. Så derfor et lille ønske herfra, men mest af alt tak for en god og spændende blog - jeg vil bestemt besøge din butik, når jeg kommer søndenpå ;-) Mange lappehilsner fra Lisbeth

    SvarSlet