tirsdag den 15. februar 2011

Hjerter & kærester

Da jeg kom ind med 4-toget (ja, det gjorde jeg faktisk) fra København i går, gik jeg næsten direkte ned og hentede min elskede fra hans job. Jeg nåede dog lige at købe et par nye jeans og et par buseronner i forårsfarver inden vores rendezvous. Han havde godt nok lydt lidt "mistænksom", da jeg ringede og forslog, at vi skulle mødes i byen, når nu jeg alligevel var i byen og vi var børnefri, men jeg havde da ikke spekuleret mere over, hvad hans skepsis kunne skyldes. Han fulgte da også pænt med, da jeg først slæbte ham med på Baresso til en kop kaffe (alm. filter til ham, cappuchino til mig).

Crazy Heart kop-servietter fra Helene Juul Design, syet af Eli Avlund Therkelsen

Vi undrede os begge lidt, da vi ved 17-tiden indfandt os på en af vores favoritspisesteder, Lotus på Frue Kirkeplads, og fik en bekymret mine fra ejeren, da vi sagde, at vi ikke havde bestilt plads. "Det er jo en ganske særlig dag i dag!" Sagde han. Vi kiggede undrede på både ham og hinanden ... indtil han fortsatte: "Det er jo Valentin i dag". Nåh, ja ... SELVFØLGELIG. Nu ikke en dag vi normalt gør særlig meget ud af, da vi er ret gode til at lægge kæreste-udflugter ind i hverdagen, når vi ser en mulighed for det, så det er altså ikke fordi vi er så uromantiske, som det godt kan lyde ;-)
Den flinke mand fandt dog et bord til os, da han netop havde fået en afbestilling, og vi fik som sædvanlig dejlig mad i rigelige mængder og til en rimelig pris.Derefter begav vi os til Cinemaxx biografen i Bruun's, hvor vi skulle se "Hereafter", en ny film med Matt Damon i hovedrollen som en synsk mand og en spændende historie om 3 skæbner, der på trodsa af alder og geografi berører hinanden. Alle steder i byen vrimlede det med folk, og rigtig mange andre kærestepar havde valgt at afslutte aftenen i biografen.

Valentine's dag er endnu en amerikans tradition, som har fået sneget sig ind også her på vores nordiske breddegrader. Det gør nu ikke så meget, for det er egentlig en sød tradition. Det er ikke mange mønstre, jeg har lavet specielt til Valentin, men i 2004 syede jeg for første gang de små crazy hjerter, som også er brugt til kaffe-brikkerne herover. Denne løber er syet som stamps og måler 45 x 102 cm.

Men i det hele taget er jeg ret glad for hjerter og har ofte brugt dem, når jeg designer mønstre til butikken. som f.eks. til Hjertens kær løberen herunder, som nok er noget af en "bestseller":

Det samme kan man sige om de vendbare Hjerte Kaffebrikker herunder.

Altsammen gamle "nyheder" kan man måske med rette sige ... men de har i allefald ikke været vist på bloggen før ... og det er svært at vise nyt frem for tiden. Jeg syr ikke meget, men det jeg syr er hemmeligheder (læs modeller og projekter til butikken). Jeg håber dog at få rørt synålen lidt mere i denne uge, hvor jeg holder VINTERFERIE, både fra lærerjobbet og fra butikken i Hørning. Netbutikken er dog åben, så skriv gerne til mig, hvis der er noget, du mangler.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar