onsdag den 25. december 2013

Hyggelige juledage

Vi havde en rigtig dejlig dag/aften med alle vores tilsammen 6 børn i går.
Alberts unger kom til boller og kakao om formiddagen og vi hyggede os et par timer sammen, før de tog videre til deres mor, hvor de skulle holde juleaften.

Julemiddagen var igen en "hjemmedyrket" gås fra min far ... og på trods af at det var et ordentlig dyr på 7 kg, så var der ikke mange rester, da alle mand havde fået, hvad de kunne spise ;-)

Jeg fik rigtig mange dejlige julegaver
 
Læsestof i form af Dan Brown's nyeste "Inferno" fra Albert unger , Yahya Hassans digtsamling, DVD "Lincoln" og et nyt betræk til strygebrædtet fra mine forældre og lækkert undertøj i cremefarvet og sort fra gemalen. Desuden var der sengetøj i fællesgave fra Alberts unger og nogle rigtig lækre køkkenredskaber fra mine unger, som også skal deles med gemalen.
Maria har leveret en stor dåse med LÆKRE hjemmebagte julesmåkager. Jeg troede det var min julegave ... men til min store overraskelse var der også et par superflotte grydelapper i moderne blågrønne stoffer og hør.

Her nydes julefreden nu i fulde drag.
Vi har sovet længe og har ikke lavet dagens gerning i dag .. men hygget igennem med forskellige stille sysler (og drukket masser af kaffe og spist chokolade og hjemmebag). Drengene har spillet deres nye spil til computer og diverse andre "spille-apparater". Albert bygger på et tysk fly fra 2. verdenskrig i skala 1:72 (hans helt store hobby) og jeg har kigget lidt på noget sytøj ... uden at det dog er blevet til mange sting endnu ;-)

 
For nogle år siden deltog jeg i et blokbytte af 9" Shoo Fly blokke. Jeg havde ikke nok til et tæppe, så de har ligget i en pose og ventet på at jeg fik syet nogle flere. Da Albert og jeg i sommers skulle til USA og blokkene var syet i Pennsylvania farver, tænkte jeg at det var et udmærket sytøj at medbringe. Jeg fik syet 4-5 blokke på vores rejse og har syet lidt videre siden, så nu har jeg nok til et tæppe. I dag har jeg pillet pap ud af mine blokke (de fleste bytteblokke er syet på maskine, men jeg har syet mine i hånden over pap) og har været i butikken og hente  "poison green", "Chrome yellow" og "Turkish Red" stoffer der skal bruges til montering. Rigtige Pennsylvania farver.
 
Jeg håber på at forvandle disse blokke til en top i løbet af juleferien, men har også et håndsyningsprojekt til sofa-hygge.
 
Er der nogle af jer andre, der skal bruge juleferien til at sy?

4 kommentarer:

  1. Sikke nogle dejlige gaver, glæd dig til Inferno, den er meget spændende! Sytøjet skal nok frem i løbet af de næste dage, men hvilket projekt det bliver er ikke helt besluttet endnu. Fortsat god juleferie og et fantastisk nytår. Mange syhilsner Tine

    SvarSlet
  2. Ja, det kunne være dejligt. Men det bliver ikke til meget:-)
    Skønne gaver du har fået
    Fortsat god jul:>

    SvarSlet
  3. Det lyder som en rigtig hyggelig juleferie.
    Jeg havde også planlagt at jeg skulle sy her i ferien, men det er ikke rigtig blevet til noget endnu. Lillejuleaften var jeg på arbejde og ude ved en veninde om aftenen. Juleaften blev holdt her sammen med min søster, og i går fik vi ryddet op, studeret julegaver og brændt lidt af julemanden af, da vi gik en rigtig lang tur. Men mon ikke sytøjet kommer frem på et tidspunkt.

    SvarSlet
  4. For mig er jul lig med håndarbejde. Jeg har syet på Mrs Billings - og skåret stoffer til næste omgang. Der ud over har jeg gang i et lille broderi jeg købte i den hyggelige brodeributik i den gamle By i Århus i november - hyggeligt arbejde. Når der kommer noget i tv jeg skal følge med i strikker jeg sokker....
    Jeg elsker juleferie.....

    SvarSlet