tirsdag den 31. december 2013

Godt Nytår - Happy New Year

Så er vi nået til årets sidste dag ... og den bliver (som sædvanlig) ROLIG her. Vi har ingen børn hjemme og skal "bare" hygge med lidt god mad og tv. Nøjagtig som vi bedst kan lide det.

Det er utroligt som tiden går hurtigt, når man holder fri.
Men, det har været en DEJLIG juleferie ... og jeg har både fået slappet & koblet af fra begge jobs og har fået syet og hygget mig ... stort set iført pyjamas hele tiden, som jeg truede med inden ferien ;-)

Jeg har fået rykket på flere symæssige fronter. "Green Tea & Sweet Beans" har jeg nusset med foran tv, hvilket betyder at jeg nu har endnu 5 færdige blokke ... men stadig mangler en "noget" for at kunne krydse første del af. Jeg er nok den, der har nået at sy færrest blokke og jeg burde nok aldrig været startet på dette, men fristelsen var FOR STOR.

Allergladest er jeg nok for mit ryk med en gammel UFO fra 2010 ... eller rettere en BOB (Box Of Blocks); fine Shoo Fly blokke i Pennsylvania-farver fra et bytte på nettet. I juni 2012 havde jeg fat i dem første gang, da jeg prøvede at motivere mig selv til at gøre noget ved de mange UFOer. Da så det sådan ud:


Et års tid efter måtte jeg konstatere at der ikke var sket det store her, så jeg besluttede mig for at disse Shoo Fly blokke skulle være mit USA-projekt og der kom derfor pap og stof med i kufferten. Jeg syede lidt på hotellet i Hamburg, og senere på div. hoteller i New York, Pennsylvania, Ohio og Chicaco ... og fortsatte da jeg kom hjem igen.

Indtil jeg mente at nu var der nok til et fint layout på 4 x 4 = 16  blokke

Grrr jeg bandede jeg liiiige skulle kontrolmåle mine bytteblokke og konstaterede at ud af mine resterende 8 (jeg havde oprindelig 10 men havde på forhånd kasseret 2 fordi de var for dårligt syet) var der kun 5, der holdte mål (9,5"). Jeg overvejede at smide det hele tilbage i sykurven, men hev mig selv op med hårene og brugt et par dage på at (hånd-)sy 3 ekstra blokke ... 


og da igen havde 16 blokke i korrekt mål, fandt jeg fine monteringsstoffer til stolper, hjørnesten og kanter i poison green, chrome yellow og turkish red og gik igang med at sy sammen.

Nu har jeg en næsten færdig top ... der mangler bare lige kant(er) ... og så kommer det næste skridt som bliver quiltningen. Det bliver nok på maskine og noget simpelt, da denne type quilts typisk var "utility quilt", altså dagligdags brugsquilts, så ikke noget fancy quilt her ;-)

Jeg har også fået syet på et andet projekt, et Di Ford design fra bogen"Primarily Patchwork" ... men det fortjener en hel anden form for quilt, så mon ikke det skal en tur til Norges land og Merete Ellingsens talentfulde hænder


Butiks-arbejde i form af status og arbejdet med det nye kursusprogram har dog forstyrret al den dejlige syning, men resten af dagen i dag GIDER jeg ikke arbejde mere, så mon ikke symaskinen bliver rørt lidt mere her i eftermiddag og synålen i aften?

Jule-Status salget er jo stadig igang ... det kører til midnat, så der er stadig tid til at gøre et godt kup. Alle butikkens pre-cuts er nedsat med 25% ... det samme er julestofferne ... og udsalgshylden er fyldt op masser af DEJLIGE stoffer til bare Dkk 70,-  pr. meter


Tilbage er nu kun at ønske alle jer, der læser med her på bloggen 

 RIGTIG GODT OG LYKKEBRINGENDE NYTÅR!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar