fredag den 9. november 2012

Repro abonnement

Repro-abonnementet er et stof/historie/design abonnement, som jeg kører sammen med min gode ven og kollega norske Wenche Wolff Hatling fra Northern Quilts, nu på 8. år!!!

Vi sender ca. 5-6 pakker om året. Oftes er det mindre afsluttede temaer/projekter, men i år lavede vi en slags BOM, en Prærie Sampler med blokke og stoffer fra slutningen af 1800-tallet og fortællinger om de mennesker, der drog Vestpå i Amerika i slutningen af det 19. århundrede.

Helene syr mest i hånden og Wenche mest på maskine. Ofte er det Helene, der skriver og Wenche der designer og syr. Overordnet tema og valg af stof foretager vi sammen. Sommetider syr vi begge på en model og til andre tider syr vi hver vores. Sådan var det f.eks. med Prærie Sampleren i år.

Helene valgte kun at sy 1 stk af hver blok = 9 blokke til en dug. Wenche valgte at sy 36 blokke til et større tæppe. Vi har desuden valgt hver sit udtryk ifht. montering. Her er mine blokke og det blå stof, jeg vil bruge til "setting"/"tomme" blokke.


Her ser du Karin, der har købt det blå stof til setting blokke hos Helene og desuden har valgt at montere som Helene. Karin har dog syet lidt flere blokke end Helene (og færre end Wenche).


og her ser du så Wenches Prærie Sampler top
Helt anderledes og let og lys ...
 
Jeg glæder mig til at se flere eksempler fra mine og Wenches abonnenter...
 
Vi kan lige nå en enkelt repropakke mere i år og Wenche har i dag vist et lille snigkig på sin blog af en skitse af en sød nisse, som indgår i det syede projekt til årets sidste repro-pakke
Emnet for denne pakke (som udsendes her i løbet af november) er juletraditioner med speciel fokus på den nordiske nisse og dennes forbindelse til julemanden og USA.
 
Jeg har desværre ingen ledige pladser på dette abonnement, men er du interesseret så tag kontakt til Wenche, der stadig har et par ledige pladser.

7 kommentarer:

  1. Det ser meget spændende ud.

    God weekend
    Hilsen Kirsten

    http://knudepaatraaden.blogspot.dk/

    SvarSlet
  2. Den nisse ser bare så nuser ud!

    SvarSlet
  3. Very pretty blocks. I love the blue setting.

    SvarSlet
  4. Ih, jeg ser allerede frem til at finde pakken i postkassen. Karins top er super flot med det blå stof. knus

    SvarSlet
  5. Ih, jeg ser allerede frem til at finde pakken i postkassen. Karins top er super flot med det blå stof. knus

    SvarSlet
  6. Uhm, lyder som et godt juleprojekt

    SvarSlet
  7. Jeg glæder mig til repo-pakken, det bliver spændende hvad i har fundet på :-)

    SvarSlet