fredag den 16. november 2012

Lykkelig fredag ...

Puh, begynder at mærke hvordan skuldrene langsomt synker ned i normalt leje og roen indfinder sig. Nu er det (endelig) fredag ... igen.

billedet lånt her
 
Vi kender vel alle til de uger, som BARE SKAL OVERSTÅES ...  OG HELST I EN HELVEDES FART?!?!? Jeg har lige haft 3 hæsblæsende uger i streg af den slags, der bare skal overståes, hvor  der er alt for meget på programmet ... og jeg føler mig helt kvæstet nu, hvor jeg er igennem.
 
Jeg har ikke rør en nål i denne uge, jeg har ikke blogget, flere dage har jeg ikke engang fået tjekket min email - og alt er gået op i arbejde, men nu er det FREDAG og selvom weekenden (= fri og afslapning) stadig ligger et døgnstid ude i fremtiden for mig (for der er jo åbent i butikken både her i eftermiddag og i morgen formiddag), så kan jeg mærke, hvordan tanken om en ny og ubrugt weekend bare er som lise for sjælen.
 
... og weekenden skal NYDES ... spises i små stykker af gangen og smages på ... og jeg har masser af ideer og planer for, hvad den skal bruges til. Søndag aften går det garanteret som altid, at jeg må konstatere, at jeg (endnu engang) har overvurderet, hvor lang den weekend egentlig er og hvor meget (læs lidt) man egentlig kan nå, men det gider jeg ikke tænke på nu. Nu skal der bare nydes ... tiden, familien ... og mad.
 
Som mange andre (er jeg sikker på???) så forfalder jeg nemt til "comfort food" i weekenden
 
billedet lånt her
 
Altså mad, der "trøster" og føles rart. Det er ikke nødvendigvis kun/bare usunde og sukkerholdigt mad som i pyramiden her, men mad, der smager godt og føles rart. Og når jeg kigger i andre menneskers indkøbskurv i weekenden kan jeg jo se, at jeg ikke er alene her ;-)
 
Ifølge Australske forskere skulle mad med højt indhold af fedt og sukker have samme effekt på hjernens kemi som f.eks. lykkepiller, og noget tyder på at "comfort food" kan afhjælpe depression og reducere angst og stress niveauet. Måske er det derfor at man føler at man gør noget godt for sig selv, når man spiser et stykke chokolade ;-)
 
Hm ... hvad skal jeg mon spise i aften for at få stress-niveauet HELT NED??? ;-)
 
Om en times tid skal jeg i butikken. Måske ses vi der? Uanset så ha' en rigtig dejlig weekend og husk at NYDE weekenden!
 
 
 
 

 

1 kommentar:

  1. Hej Helene! Også en rigtig god week-end til dig! Håber du tager dig tid til at smække benene op og snakke med en, du holder af? Og ellers en halv til en hel time med at lave INGENTING! Mange hilsner Inger

    SvarSlet