fredag den 3. august 2012

Grib tasken ... øh dagen .. (give away)

Egentlig skulle det indlæg have handlet om noget helt andet ... men nu kommer det nok til at handle mest om tasker og den slags ... og så alligevel ikke.

I dag var det sidste feriedag for herren i huset og undertegnede ... eller dvs. jeg er for længst gået i gang med både det ene og det andet job. Har været i butikken for at skære og pakke til BOM i denne uge og har haft et par lange arbejdsdage på skolen også, men det er altså sidste OFFICIELLE dag af vores fælles sommerferie i dag.

... og i morges sad jeg og blev helt (lomme-)filosofisk og tænkte over livet "den slags" og om hvor vigtigt det er at leve i nuet ... at leve mens men kan ... "carpe diem"/"grib dagen" er der et latinsk udtryk, der siger ... og det er sådan jeg gerne ville ønske, at jeg kunne anskue livet og mine dage på, men det er ikke altid, at det lykkes.

Billedet lånt her

Så jeg besluttede at nu skulle vi lige have en lille impulsiv tur ind til "staden" (læs Århus) ... sammen med de mange tusinde andre, der åbenbart var i samme situation som os ... at de lige skulle klemme de sidste triste rester ud af sommerferien ... og måske gøre et par gode udsalgs-kup. Se det sidste vidste "manden min" ikke noget om - for så havde jeg nok ikke fået lokket ham med i byen (fæle grin).

Først gik vi i Deichmann sko og jeg fik et par MEGET BILLIGE sandaler. De er altid billige, men nu hvor der er udsalg kan man gøre nogle super-gode køb. Mine sandaler kostede bare 149,- (det er bare et par alm. "kedelige" sandaler så ikke noget billede her) og der var åbenbart mulighed for at købe hele 3 par for 2 pars pris. Det undlod jeg dog ... jeg havde jo slæbt manden med.

Derefter gik turen ned ad strøget, hvor jeg rimelig målrettet fandt Neye. Har nemlig længe været på jagt efter en ny taske ... eller rettere rygsæk, da dette passer mig bedst. Jeg er altså ikke den store taskedame. Jeg har kigget flere gange, men må indrømme, at når priserne ligger imellem 2000-3000, så står mit taskebudget af (indrømmet, jeg har ikke engang et taske-budget), men har man da lov at drømme.

Og her stod den så ... den rygsæk, som jeg slet ikke vidste jeg ønskede mig ... en ADAX Verna rygsæk




... og prisen ... det sædvanlige prisleje ... men nu med 50% rabat!!!!


faktisk så billige at jeg følte mig helt forpligtet til også at købe en ny pung (da min røde Oilily pung, som jeg fik til min 40 års føs'da hænger i laser) ... en superfed ORANGE pung fra DKNY!
Bagefter måtte vi begge styrke os med en dejlig frokost på Café Hollywood i Banegårdsgade, væk fra menneskemylderet på Strøget. Et hyggeligt sted som varmt kan anbefales, hvis man er på de kanter.
... og hvad fører alt den taskesnak så til kunne man jo med rette spørge???
Tja, jeg har længe tænkt på at jeg snart skulle have en Give-Away på bloggen igen ... og først tænkte jeg, at det kunne jeg jo passende gøre, når jeg passerede indlæg nr. 200 ... men det glemte jeg så igen og passerede faktisk indlæg nr. 200 den 11. juli.

Men, nu ser jeg så at jeg faktisk er tæt - meget tæt- på også at have rundet 100 "læsere" af min blog, altså det antal som officielt har angivet sig som læsere, for jeg tror bestemt, da der er flere der følger med ... af dømme ud fra hvor mange, der kigger forbi.

Så, nu er her altså en rigtig god anledning til at lave en lille "Give-Away". Skriv en kommentar, hvori du angiver, HVORFOR du læser med her på bloggen "officielt" eller "uofficielt" og husk at skriv din mailadresse, så jeg kan få fat i dig, hvis ikke du har en blog. Det man kan vinde er selvfølgelig mønster på en taske fra butikken ... efter eget valg. Jeg trækker 2 vindere, men man kan kun komme i betragtning én gang. Det nytter altså ikke noget at skrive flere kommentarer ;-)

Og nu vil jeg så glæde mig til at læse lidt om, hvorfor DU læser med her .. det er jo ikke SÅÅÅ mange kommentarer jeg får, på trods af et stort antal læsere ;-)
Indtil videre en rigtig dejlig sidste feriedag. Resten af dagen vil jeg forsøge at holde fokus med mit lille dukketæppe, som jeg håndquilter baptist fan på. Det går ikke helt så stærkt som jeg gerne ville ... men sådan er det jo med håndquiltning ;-)

... og Maria ... det der med et lille kursus i at holde fokus ... det kan vi sagtens overveje i næste års kursusprogram ;-)

29 kommentarer:

  1. Hej Helene,
    I fik da shoppet til den store guldmedalje :-) Aarhus står på min ønskeliste over byer jeg gerne vil besøge - måske endda i min sommerferie som er skudt i gang for halvanden time siden :-)

    Hvorfor jeg læser med her ? Det er svært at svare på, men det er nok fordi jeg ikke kan lade være. Du og Anne-Mette har jo lokket mig i fordærv med de her reprostoffer, så jeg suger til mig hvad jeg kan.
    Jeg følger med officielt fordi jeg selv godt kan li´ at kigge på hvilke blogge andre bloggere følger med i. På den måde kommer man langt omkring og får en masse indput.
    Med hensyn til kommentarer så tror jeg at når man selv kommenterer, så får man også selv feedback på bloggen :-)
    knus
    Angelika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Angelika. Ja, jeg synes også det er sjovt at tage en runde og kigge rundt på andres blogs og se, hvem de følger - og på den måde se noget andet end man måske selv ville have opdaget. Jeg bliver ved med at føje nye blogs til min egen liste. Det kender du sikkert også. Jeg tror nok jeg selv er rimelig flittig til at kommentere rundt omkring, men det er jo ikke altid man husker det. Det skal jo helst heller ikke virker som en "gengældelses-aktion" = "nu har jeg lagt en kommentar hos dig, så skal du lægge en hos mig". Det skal jo helst være frivilligt. Når man laver en Give Away, "tvinger" man jo folk til det, men der er så til gengæld også et par gevinster på højkant ;-)

      Slet
  2. Lisbeth Schwartz3. august 2012 kl. 09.45

    Hej Helene
    Det er altid hyggeligt at læse din blog, her sker der noget hele tiden med masser af inspiration. Du er også rigtig god til at skrive også på en måde så man lige skal se hvad der sker. Indimellem bliver man jo også fanget og må bare have det og det og det :-)
    God weekend.
    Mail logj@lkpmail.dk
    Sommerhilsen fra
    Lisbeth

    SvarSlet
  3. Hej Helene
    Det var en rigtig flot rygsæk, du fik købt.
    Jeg hygger mig med at læse din blog og blive inspireret. Du er også god til at give gode råd, når jeg ringer. Nu har jeg grebet chancen og håber at blive den heldige.
    Mange hilsner
    Birthe
    blog: adamslyst

    SvarSlet
  4. Læser trofast din blog, fordi jeg kender din butik, syntes du er et sødt og meget behageligt menneske. Du skriver godt og "manden din" tager nogle gode billeder. Kommer desværre ikke så ofte fysik i din butik, så på denne måde kan jeg alligevel følge lidt med i hvad der sker. F.eks. kurser og andre arrangementer. Dejligt med en blog der ofte bliver opdateret. Tak og fortsæt endelig med masser af indlæg ;-) Venlige hilsner Tine

    SvarSlet
  5. Super lækker rygsæk/taske dufik med hjem i dag. Og ny pung også.
    Jamen, kære Helene, jeg er da nødt til at læse med hos dig. Altid godt at følge med i, hvad ny der er i butikken mm.
    Husk nu at nyde weekenden :-).
    Knus
    Anne-Mette

    SvarSlet
  6. Jeg læser med hos dig, da jeg også modtager dine nyhedsbreve. Har selv en blog og har fået øjnene op for denne skønne verden - blogverdenen.. :-).
    Synes at du er rigtig god til at beskrive det du oplever og det synes jeg er rigtig rart. Det er nærmest som at være med selv. Og så synes jeg du laver nogle rigtigt fine ting. Har besøgt din butik, både den gamle og hvor den nu ligger.

    God weekend.

    Kh Trine

    SvarSlet
  7. Hvorfor jeg besøger din blog? Fordi jeg ikke kan lade være! Der er så meget inspiration, glæde og flotte fotografier - og det er altid en fornøjelse at besøge din stand på træf.
    jrosgaard@gmail.com

    SvarSlet
  8. Jeg besøger ofte din blog, den er simpelthen så hyggelig! Det er spændende at følge med i, hvad du og dine laver, uden at man får fornemmelsen af at "snage"! Interessante emner, god inspiration, og fantastisk flotte billeder! Jeg bor i det syd-sjællandske, og har kun handlet i din butik på nettet og på træf, og jeg får dit nyhedsbrev. Desuden er jeg glad repro-abbonnent på 2. år. Jeg ønskede mig det i fødselsdagsgave af min mand, men glemte at fortælle ham, at det kommer med et par måneders mellemrum, ups! Skøn rygsæk, der var du heldig! Mange hilsner Inger

    SvarSlet
  9. Kære Helene
    Jeg læser din blog for at følge med i hvad der sker i din butik, få inspiration, nyde de mange gode billeder og sidst men bestemt ikke mindst fordi jeg synes om at få sat nogle tanker igang af dine filosofiske indlæg.
    Glade hilsner Gitte

    SvarSlet
  10. Jeg læser selvfølgelig din blok for at følge med i hvad de sker i butikken. Du har jo altid nye ideer, og påfund:-)

    SvarSlet
  11. Jeg har været fast læser på din blog lige siden, du oprettede den, og før den tid abonnerede jeg på dit nyhedsbrev og besøgte ofte din hjemmeside for at se, hvad der var sket siden sidst.

    Hvorfor? Tjah, jeg kender dig jo lidt gennem en fælles quilteveninde, og jeg synes, du laver nogle spændende ting - derfor! :-)

    SvarSlet
  12. Lækker taske, du fik købt.
    Jeg læser både din blog og dine nyhedsbreve, fordi du skriver noget. Vi andre, incl. mig selv, er slemme til bare lige at skrive 2 linier og så nogle billeder. Du filosofere som regel over noget, og får tit sat tanker igang hos mig. Desuden skal jeg jo også følge med i dine nye projekter, og havd der sker i butikken.

    SvarSlet
  13. Hold da op, jeg blev nr 100 i din skare.Har fulgt med længe, men nu officielt som fast læser:-)
    Jeg læser for du har altid spændende ideer, der giver inspiration og så er der mange hyggelige små historier.
    Hilsen
    Jeanette (jeanette@greve.com)

    SvarSlet
  14. Helene, den sekken/taska er berre rå!! Slik skulle eg ha hatt på jobben!
    Eg er veldig svak for danske bloggar generelt, det er sånt deilig lynne...og mange har kule tutorials. Sjølvsagt les eg din blogg med stor interesse, vi er jo kjende frå TSQ, og eg diggar stoffa dine, spesielt reprostoffa! Håpar vi kan treffast ein gong!
    Helsing Elin.

    SvarSlet
  15. Hej Helene
    Fed taske du fik købt dig, godt med udsalg så kan vi alle være med jo ..

    Jeg læser med i ny og næ, nogengange mere end andre mest fordi jeg får dejlig Info om tiltag i butikken.. Og jeg er stor tilhænger af din butik, med andre ord vi deler smag i stof osv osv..

    Men ellers synes jeg bare det er hyggeligt at læse din blog.

    SvarSlet
    Svar
    1. Med venlig hilsen

      Dorthe Johansen
      Ceccat@ privatmail.dk

      Slet
  16. Jeg læser da selvfølgelig med på din blog for at se hvad der sker af spændende ting og nyheder i din butik, og fordi du meget ofte har nogle spændende indlæg der maner til eftertanke og det altid er spændende hvilke fine fotos Albert nu har taget til dine indlæg.

    SvarSlet
  17. Jeg er fast læser fordi jeg på den måde kan følge lidt med i din butik - nyheder, kurser og andet

    SvarSlet
  18. Jeg læser da med for at se om der skulle komme noget jeg ikke kan leve uden, nogetjeg bare skal/må lave.

    Hilsen Joan M

    joan_munk@hotmail.com

    SvarSlet
  19. Kære Helene. Jeg har fulgt med på din blog stort set daglig i et par år. Blev nysgerig da jeg syede KludeMarie´s bom tæppe som var designet af dig. Synes du har nogen banebrydende måder at sætte stoffer sammen på.. Kærlig hilsen Sigrid.
    sigridarna@gmail.com

    SvarSlet
  20. Jeg er en trofast læser på din blog - men har vist ikke fået gjort det officielt - endnu! Det sker om lidt...
    Jeg læser med fordi jeg savner én som dig herovre i mit område, altså en butik som din og med en engageret quilter som dig, der kan inspirere og lokke med gode kurser og hyggeligt samvær. Boede jeg tæt på dig ville jeg meget gerne være en del af dit faste korps af hjælpere ved forskellige arrangementer - det kunne være hyggeligt! Når jeg læser på bloggen så er det lidt ligesom at snuse lidt til det og være med på sidelinjen, og det må så være godt nok. Jeg er også meget inspireret af din passion for reprostoffer, som kun ganske få danske butikker har. Håber du har nydt ferien!

    SvarSlet
  21. Nemt spørgsmål - nemt svar: Fordi jeg simpelthen ikke kan lade være!

    SvarSlet
  22. Jeg er tit inde på din blog og se , hvad du nu har gang i!
    Det er bare så godt at tænke på at du har været med til at jeg fik kendskab til min computer og hvor har det ført mig langt rundt i verden. Jeg følger med og er meget interesseret i hele udviklingen, der sker her på din side. Forbavset over alt det du kan nå. Nyd at du nu skal igang igen efter ferien. Så jeg beundre bare.

    SvarSlet
  23. Halløj! Kigger tit forbi din butik og blog her på nettet, meget inspirende begge steder. jeg har besøgt din stand på forskellige træf og synes du har en super flot stand med så mange fine ting som man bliver super inspireret af , jeg er er vild med det store udvalg som du har i reppro stoffer, jeg kunne tænke mig at besøge din butik en dag . kh Tina ( kronborg.tina@gmail.com )

    SvarSlet
  24. Jeg er inde og kikke på din blog, næsten dagligt;-)Det er spændende at følge med i, hvad du har på hjertet, og hvad der foregår i butikken. Kærlig Hilsen Karin (karinlund1@ofir.dk)

    SvarSlet
  25. Hej Helene:)
    Besøger din blog ,stort set daglig. Ja hvorfor gør man det,man følger med i nye ting,bliver inspireret, samtidig har jeg besøgt din dejlige butik. Så man føler lidt man kender dig, lidt lovlig snagen.
    Knus og syhilsner. Susanne Tappernøje

    SvarSlet
  26. Hej også fra mig :)
    Jeg følger med her engang imellem - specielt når Maria viser noget spændende, hun har fra dig eller når du skriver en af dine hyggelige opdateringsmails. Og så er det lidt sjovt at kunne nikke genkendende til de små scraps af dit lærerliv, der kommer frem engang imellem :)
    KH Teresa Knudsen

    SvarSlet
  27. Hej Helene jeg er meget glad både for din blok og nyhedsbreve jeg glæder mig altid til søndag aften hvor jeg slutter weekenden af med at læse nyt fra dig det giver mig en dejlig inspiration og glæde til en ny uge med sytøjet.
    Karin Randrup

    SvarSlet