fredag den 5. august 2011

Nye projekter

Sommeren går på hæld ... i går tænkte jeg faktisk på, at det allerede føltes lidt efterårs-agtigt; bladene er begyndt at drysse på græsplænen og i haven dufter der stærkt af våd jord og forrådnelse. Hvor blev sommeren af?
Med nye tider kommer også nye projekter og sommeren er altid en travl tid for os hos Helene Juul Design, da der arbejdes intenst på at få lavet en masse nye modeller klar til træf og efterårets kurser mm. Nu er Helene Juul Design jo et én-kvindes firma, men jeg er i den heldige situation at jeg har mange søde og dygtige piger til at hjælpe mig - både med at sy, men også med praktiske opgaver som at skære og pakke til træf. Ellers kunne det heller ikke lade sig gøre!

Maria er en af dem, som har travlt med hemmeligheder til butikken for øjeblikket ... og jeg tror hun er ved at gøre sine faste bloglæsere vanvittige af alle de små "sneak-views" af modeller ;-)

Jeg har lige sendt 2 tæpper til professionel long-arm quiltning hos Merete Ellingsen  i Norge. Det er en luksus, jeg tillader mig selv 1-2 gange om året og Merete er fantastisk dygtig, så selvom det er dyrt, så er det alle pengene værd.

Lige pt. arbejder jeg på flere ting af gangen. Jeg er ved at pynte Marie Antoinette BOM'en med perler, bånd mm, jeg syr på Medallion of Hope BOM'en og på en helt ny BOM, som jeg skal lave sammen med Wenche fra Northern Quilts. Her er et billede taget i går aftes ... og ja, det er med vilje at man ikke rigtig kan se, hvad det er, jeg syr ;-)

Men, jeg kan love så meget ... at kan du lide reprostoffer, klassiske blokke og stitchery, så vil denne BOM være noget for dig. BOM'en vil blive tilbudt til både Wenches og mine kunder i løbet af efteråret. Præcis hvornår kan vi ikke sige noget om endnu ... det afhænger af flere ting, bl.a. stoflevereancer.

Så kan jeg - for en gangs skyld - ikke lade være med også at vise et billede af et af husets kæledyr, vores 8 år gamle hankat Carlos. Han er lidt mageligt anlagt og jeg må ofte kæmpe om den begrænsede plads i vores 2-personers sofa med ham ... for udstrakt fylder han faktisk ret meget.

Han kan rigtig godt lide, når jeg sidder ved siden af og syr; f.eks. kan man da passende lægge sit store hoved på "mors" syboks! ;-)

I dag er det lidt gråt og vådt, men butikken har åbent i dag - og vi har sæsonens første fredags pw-café. Måske ses vi?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar