mandag den 27. december 2021

2022 Hus Sampler BOM i 3 versioner

 Hos Helene Juul Design har vi siden butikkens start i 2006 tilbudt mindst én BOM om året. De fleste af dem er helt unikke projekter, specielt designet af mig til butikkens kunder - og som derfor ikke fåes andre steder. Jeg har stor og trofast skare af abonnenter, der melder sig på år efter år og syr med uanset, hvad jeg finder på og løbende kommer der også nye til. Det er jeg både glad og stolt over.

Jeg har allerede vist min Avery Garland BOM frem, som IKKE er mit design, men designet af mine gode ven og kollega Jo Avery. Den syes op i moderne farver og stoffer og er til håndsyning over pap. Den kan du tilmelde dig via hjemmesiden ved at betale og dermed forudbestille pap- og akrylskabeloner.


Men, i år kan jeg OGSÅ tilbyde en anden håndsynings BOM; en Hus Sampler BOM, som er til de af jer, der elsker håndsyning over pap (det som man også kalder EPP) ... og kan sågar tilbyde den også til syning i hånden på amerikansk (altså uden pap). Jeg har valgt at lave den i 3 forskellige versioner for at vise at ikke bare butikken, men også mine kunder er ret alsidige, så du kan både finde den helt klassiske version med røde American School Houses med scrappy blokke i 1800-tals repro, eller en 1930er version med cheddarfarvede huse og blokke i 1930er repros ... en den super flotte, moderne og grafiske version med STORE blokke i 2 ensfarvede stoffer. 

Ud over at du kan vælge imellem 3 forskellige versioner, så er det jo lidt af et "mysterium", når jeg tilbyder en BOM. Jeg vil helst ikke afsløre PRÆCIS, hvordan det færdige resultat bliver, men jeg tør godt love jer, at det bliver flot ... og der bliver mulighed for at sætte helt sit eget præg på projektet, da I også vil blive præsenteret for hele 3 forskellige måder at sammensætte blokkene på ... alt efter hvilken version I vælger - og som noget nyt i år vil jeg OGSÅ tilbyde at man kan abonnere på denne BOM UDEN at få en fysisk pakke med stof fra mig, men nøjes med at downloade mønster og tekst som en PDF-fil. Det er en perfekt løsning for både dig, som gerne vil bruge af egen stash og alligevel være med på en månedsblok ... og også en nem løsning for mig, der jo så ikke skal pakke og sende :-)

Fælles for alle 3 versioner er, at der IKKE medfølger stof til montering (stolper mm samt bagside og lukkekant), men I vil som altid som abonnenter hos Helene Juul blive tilbudt at købe monteringsstof til en god pris :-)

1800-tals Scrappy Hus Sampler 

Er for dig, der elsker det look som antikke scrappy quilts har. Denne version er inspireret af de antikke American School House quilts. 

Her ser du første blok

Denne blok er således ikke repræsentativ for hele quilten, som vil indeholde andre og flere farver samt blokke (en ny hver gang). Min 1800-tals version er syet af egen stash, så du kan ikke regne med at få HELT NØJAGTIG de samme stoffer som mig, men noget som ligner i design, farve og stil.

Du skal sy én husblok hver måned. Hver husblok måler 16"/ca. 40 cm og der er i alt 12 stk, hvilket giver en quilt på 56" x 76"/ca. 140 x 190 cm, altså en quilt i slumretæppe størrelse.

PRIS 1800-tals Scrappy Hus Sampler 

Pris for 1. pk, MED STOF Dkk 625,- + evt. porto (hvis ikke du selv afhenter). Du får mønster inkl quilthistorie, blokken trykt på pap - lige til at klippe ud, alt bundstof og stof til huse (lys og rød Kona) samt 2fqs 1800-tals repro. 

Pris pr. stk for 2.-12. pk, Dkk 160,- pr stk + evt. porto
Du får mønster, quilthistorie samt ca. 2-4 fqs 188-tals reprostof til hver måneds pakke.

Ialt Dkk 2385,- (+ evt. porto)

Pris for projektet UDEN stof (hvor du selv downloader) er Dkk 35,- pr. PDF-fil.
Der er 13 stk filer; 1 stk husblok samt 12 stk månedsblokke der indeholder mønster, quilthistorie og den pågældende måneds blok lige til at printe og klippe ud. 
Månedsfilen er tilgængelig til download hver den 1. i måneden!

For at tilmelde dig denne BOM INKLUSIV stof, skal du sende mig en mail på helene@helenejuul.dk og melde dig til. Husk at skrive din adresse og gerne telefonnummer i denne mail.

Hvis du ønsker at købe projektet UDEN stof, så tjek butikkens hjemmeside under PDF-mønstre hver den første i måneden.

Vintage Hus Sampler 

Er for dig, der elsker det look som de fine vintage quilts fra 1920érne og 1930'erne. Forestil dig, at den er syet ud fra en (med et lidt gammeldags udtryk) frugal farmer-kvinde i Midt Vestens USA i denne periode. En sådan husmor ville have lidt af hvert i sin stash ... også stoffer, der ikke var helt nye. Jeg elsker kombinationen af de fine pastel stoffer fra 1920erne og 30ernes fodersække, men også de enkel shirtingprints, samt prikker og striber som man ville se i starten af 1900-tallet ... og det er præcis det look, som jeg forsøger at efterstræbe her. 


Denne blok er således ikke repræsentativ for hele quilten, som vil indeholde andre og flere farver samt blokke (en ny hver gang).  Fælles for dem alle er at huset er ensfarvet i denne fine gul-orange, som man kalder for cheddar og som er så typisk for perioden. Stofferne du ser her i min version er DE SAMME som dem du vil få. Baggrunden er en lys råhvid kaldet snow og blokkene vil have fine tidstypiske shirtings i bunden; her er det en prikket. 

Du skal sy én husblok hver måned. Hver husblok måler 16"/ca. 40 cm og der er i alt 12 stk, hvilket giver en quilt på 56" x 76"/ca. 140 x 190 cm, altså en quilt i slumretæppe størrelse, men med mulighed for alternative layouts (stolper eller fx "tomme" blokke imellem), således at du evt. kan sy en større quilt. 

PRIS Vintage Hus Sampler 

Pris for 1. pk, MED STOF Dkk 625,- + evt. porto (hvis ikke du selv afhenter). Du får mønster inkl quilthistorie, blokken trykt på pap - lige til at klippe ud, alt bundstof og stof til huse (lys råhvid samt cheddar kona) samt 5 fqs stof. 

Pris pr. stk for 2.-12. pk, Dkk 160,- pr stk + evt. porto
Du får mønster, quilthistorie samt ca. 2-4 fqs stof til hver måneds pakke.

Ialt Dkk 2385,- (+ evt. porto)

Pris for projektet UDEN stof (hvor du selv downloader) er Dkk 35,- pr. PDF-fil.
Der er 13 stk filer; 1 stk husblok samt 12 stk månedsblokke der indeholder mønster, quilthistorie og den pågældende måneds blok lige til at printe og klippe ud. 
Månedsfilen er tilgængelig til download hver den 1. i måneden!

For at tilmelde dig denne BOM INKLUSIV stof, skal du sende mig en mail på helene@helenejuul.dk og melde dig til. Husk at skrive din adresse og gerne telefonnummer i denne mail.

Hvis du ønsker at købe projektet UDEN stof, så tjek butikkens hjemmeside under PDF-mønstre hver den første i måneden.

Moderne To-farvet Hus Sampler 

Er for dig, der elsker det meget fine minimalistiske look som man finder i de klassiske to-farvede quilts. Jeg har længe drømt om at lave sådan én quilt og tænkte at her var en oplagt mulighed. De antikke tofarvede quilts var oftes rød/hvid eller blå/hvide. Jeg ville ikke lave en rød/hvid version, da min 1800-tals version har røde huse og havde heller ikke lyst til en meget klassisk blå/hvid, så mit valg af farver er også lidt mere moderne. Jeg har valgt den lyse kona snow og kona fog, som er en fin gråblå farve.




Denne blok er projektets første blok, men skulle du nu have lyst til at sy denne i en anden kombination af farver, så finder vi ud af det. Helene Juul Design har et MEGET STORT udvalg af de lækre ensfarvede kona cottons. 

Du skal sy én husblok hver måned. Til denne moderne version har jeg lige skaleret blokkene lidt op, da quilten på typisk moderne version ikke skal monteres med hverken stolper eller settingsblokke, men syes sammen uden noget imellem sig.
Hver husblok måler 20"/ca. 50 cm og der er i alt 12 stk, hvilket giver en quilt på 60" x 80"/ca. 150 x 200 cm, altså en quilt i slumretæppe størrelse.

PRIS Moderne To-farvet Hus Sampler

Pris for 1. pk, MED ALT STOF Dkk 520,- + evt. porto (hvis ikke du selv afhenter). Du får mønster inkl quilthistorie, blokken trykt på pap - lige til at klippe ud, alt bundstof og stof til huse 

Pris pr. stk for 2.-12. pk, Dkk 69,- pr stk + evt. porto (sendes som brev)
Du får mønster inkl. quilthistorie, blokken trykt på pap - lige til at klippe ud.  

Ialt Dkk 1279,- (+ evt. porto)

Pris for projektet UDEN stof (hvor du selv downloader) er Dkk 35,- pr. PDF-fil.
Der er 13 stk filer; 1 stk husblok samt 12 stk månedsblokke der indeholder mønster, quilthistorie og den pågældende måneds blok lige til at printe og klippe ud. 
Månedsfilen er tilgængelig til download hver den 1. i måneden!

For at tilmelde dig denne BOM INKLUSIV stof, skal du sende mig en mail på helene@helenejuul.dk og melde dig til. Husk at skrive din adresse og gerne telefonnummer i denne mail.

Hvis du ønsker at købe projektet UDEN stof, så tjek butikkens hjemmeside under PDF-mønstre hver den første i måneden.

Har du spørgsmål til projektet, så send mig en mail :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar