mandag den 20. maj 2013

Søndags ferie-planlægning

Mens jeg har forsøgt at vride det sidste ud af Pinsen har min bedre halvdel og jeg planlagt vores kommende USA-tur til sommer. Det er noget af et job, når man rejser på egen hånd og ikke igennem en rejsearrangør, så alt skal vi finde og booke selv; flyrejser, hoteller, billeje og div. attraktioner mm.

Det bliver en omfattende tur med flere US-destinationer, men i dag koncentrerede vi os om denne by

 
Ja, New York ... "The Big Apple".  Vi skal bo her, The Manhattan at Times Square Hotel, ret centralt for stort set alting.

 
Vi skal naturligvis se alle (nej, nogle af) de mest populære turistattraktioner, som SKAL opleves, når man kommer til NY, men der er selvfølgelig også mere "smalle" emner vi begge gerne vil opleve, når vi er der. F.eks. vil Albert gerne besøge Intrepid Sea, Air & Space Museum og jeg har med tilfredshed konstateret at samtidig med at jeg er i byen er der en udstilling på Brooklyn Museum, "Workt by Hand": Hidden Labor and Historical Quilts, som jeg SKAL se ... og at der ligger 3 af de fedeste quiltshops i byen i gå-afstand fra vores hotel ;-)

New York er bare STARTEN på vores ferie ... og der er nu bare lidt mere end 1 måned til ... det bliver SÅ GODT!

5 kommentarer:

  1. Pu-ha. Det lyder godt nok besværligt. Godt det ikke er mig :-)

    SvarSlet
  2. Super.
    Håber i for en fantastisk tur.
    Hold nu lidt igen med Stofferne :)
    Susanne Tappernøje.

    SvarSlet
  3. Super.
    Håber i får en fantastisk tur, hold nu lidt igen med Stofferne :)
    Susanne Tappernøje

    SvarSlet
  4. Hej Helene, vi har været i USA en del gange og har hver gang selv lavet turen, hvis du har behov for gode tips, så kan du jo maile til mig sblomst@hotmail.com. Vi har nogle turlister ud fra NY, hvor jeg også har fundet nogle P-butikker. Jeg bliver helt misundelig, men i år står den på sommerhus i Sydfrankrig, så der skal pakkes sytøj og strikketøj både til bilturen og til hygge under en parasol med en kølig drink på terrassen.
    Knus Susanne

    SvarSlet
  5. Hej Helene
    Det lyder spændende med jeres tur. Vi skal selv holde ferie i USA til sommer. Vi starter også i NY - Niagara Falls - Amish - Washington - Naples - Key West - Miami og det var så de 3 uger.
    God ferie til jer
    Jeanette

    SvarSlet