mandag den 1. april 2013

Butikken i Kolt lukket i morgen tirsdag

Det er sikkert ikke gået nogen forbi at jeg har et job ved siden af min butik - og at det er som skolelærer på en skole i det sydlige Århus?

Det er sikkert heller ikke gået nogen forbi, at lærerne er lockoutet fra i morgen, tirsdag den 2. april 2013?
fra politiken.dk
 
Det har så fået yderligere den personlige konsekvens, at jeg må holde min lukke butik i Kolt lukket i morgen tirsdag ... selvom tirsdag normalt er min fridag fra lærerjobbet. Vi er af lærerforeningen blevet bedt om at møde som normalt kl. 7.55 i morgen tidlig ... med vores skoletasker ... men på den anden side af gaden, da vi ikke må betræde skolens område. Der skal vi stå og vise at vi egentlig gerne vil ind og undervise og forsøge at komme i snak med de forældre, der evt. kommer forbi. Fra kl. 10-12 er der faglig klub møde hos en kollega, der bor i nærheden og fra kl. 16-18 er der stormøde for i kongrescentret i Århus - og der er mødepligt til det hele. Vi bliver oven i købet krydset af om vi er der eller ej.
 
Lige nu REGNER jeg med at der kan blive tid til at at holde åbent et par timer i butikken onsdag, men jeg ved det først PRÆCIST i morgen, når vi får et skema fra lærerforeningen, der vil vise os hvor og hvornår vi skal "møde" i den kommende tid. Der er vist stort set demonstrationer og møder hver dag ... så man må altså holde øje med bloggen og hjemmesiden, hvis man vil sikre sig at man ikke kører forgæves til Kolt.
 
... og jeg ville faktisk meget hellere bare gå på arbejde som jeg plejer ... som de fleste af mine kolleger!  
 
Påsken har været dejlig og produktiv - også på syfronten.
Jeg er kommet langt med Magnus tæppe, så der er håb forude for at jeg kan nå at få i det mindste en top klar til konfirmationen sidst i april.
 
 
Det er jo ikke vild avanceret syning, blot flotte stoffer i strimler, syet sammen ... og så skal der skæres lidt rundt i det bagefter ... men jeg tror det bliver godt. Og det har været dejligt at gå ind og hente DET HELE i skabet. Ikke at man kan se at jeg har taget noget af "stashen" dog.
 
20 af de 37 strimler er syet sammen - og måske får jeg syet lidt mere på det i dag. Det er lidt kedeligt (og hårdt for nakke, skuldre og arme, da jeg ikke sidder optimalt ved mit spisebord), så jeg bliver nødt til at tage det lidt i etaper.
 
Jeg har også fået syet lidt på nogle modeller til nogle kurser og lidt BOM blokke ... så det har været en fin blanding af business & pleasure her i Påsken. Og så har jeg ikke mindst fået slappet af og hygget med familien. Lige hvad jeg trængte til.

1 kommentar:

  1. Du har vært flittig i påsken! Jeg har lagt på sofaen mesteparten av tiden, uten vilje eller energi til håndarbeid. Jeg lurer på hvorfor lockout, går det på arbeidstidsavtale eller noe annet? Kanskje det er noe som vil smitte over på Norge...

    SvarSlet