torsdag den 21. juli 2011

Venindehygge

Når kvinder (quiltere) skal hygge igennem er der ofte et par faste ingredienser, der skal indgå, for at det bliver den helt rigtige "cocktail"; masseraf tøsensak, stof (naturligvis), kage og andre søde sager samt kaffe i kandevis (og et par colaer).

I dag var der masser af det hele, da jeg mødtes med veninderne Maria og Pia i butikken til et par hyggelige timer. Vi var enige om, at det var et fint sted at mødes ... der er hverken mænd, børn eller dyr ... og masser af plads ... og ikke mindst stof. Jeg var ellers lige ved at tage mælet fra de to damer (og det er ellers svært), da jeg kom slæbende med en kuffert ... fyldt med batikstof. Jeg har simpelthen ryddet hylden i mine reol for batikker her i al min oprydnings-iver. Det er ikke fordi jeg ikke kan lide batikker mere ... jeg må bare erkende, at jeg ikke får dem brugt. Jeg har så lidt tid til at sy af lyst (læs = sy ting som ikke skal blive til modeller til butikken) ... og når jeg endelig engang imellem syr noget helt til mig selv, så ender jeg oftest op med mine elskede repros.

Jeg ved ikke, hvor mange meter stof, der var i kufferten ... men det var mange. Mange af stykkerne var pænt store (yard-stykker), noget var rester fra tidligere projekter ... og en del havde stadig labels på fra da jeg i sin tid købte dem og har ligget sådan i et par år.

Der var batikker i mange farver og mønstre ... og de 2 damer enedes pænt om at fordele dem imellem sig. Det er heldigvis sådan, at de kan lide lidt forskelligt ;-)

Pia havde haft føs'dagsgæsterdagen før ... men havde også tænkt på os og lavet et eksemplar af Gittes fantastiske frugttærte til os. Den var bare så god!

Kagen blev serveret på Pias flotte jordbærdug, et mønstre fra Butikkens Broderuskkursus med Wenche her i juni (mønsterhæfte med modeller fra kurset + flere andre nye kommer sidst på sommeren). Vi har desværre ingen tallerkner i butikken ... men nøden lærer som bekendt nøgen kvinde at spinde, så vi fandt et par plastiklåg fra de mange dåser pingvinmix, der bliver spist i butikken. Ikke så stilfuldt som dugen, men det fungere da.
Så syede og sludrede vi resten af dagen ... og Maria hjalp mig med at pille resten af pappet ud af min Autumn Splendor, der nu er klar til at få syet kanter på. En rigtig hyggelig dag!

3 kommentarer:

  1. Det lyder som en rigtig hyggedag i har haft.

    SvarSlet
  2. Tak for godt selskab og ikke mindst for, at jeg nu mangler en hylde til balistoffer i skabet!

    SvarSlet
  3. Det lyder sørme hyggeligt. I kunne vel have spist kagen af fadet, hvis det havde været den eneste mulighed :-)

    SvarSlet