lørdag den 14. april 2012

Nye stoffer, mønstre og modeller

Nu er der ikke så længe som der har været til et af dette års store pw-begivenheder, nemlig Nordisk Træf 2012, der løber af stablen i Ålborg Kongres Center i Kr. Himmelfartsferien 18.-20. maj. Det betyder naturligvis, at der pt. kommer en masse nye varer hjem og at der syes og færdiggøres nye modeller i en lind strøm. Se f.eks. dette lækre kit, som Maria kom og hentede i dag:


Stofferne er "Ruby" fra moda, her i godt selskab med nogle lækre broderitråde fra Cosmo, en rød zig-zag lidse og en herlig syrlig grøn lynlås. "Godterne" skal bruges til at sy et nyt design fra Northern Quilts. Helene Juul Design er eneforhandler i Danmark af Northern Quilts mønstre og har naturligvis et stort udvalg - og tager gerne specifikke mønstre hjem på opfordring, hvis der er noget,der mangler.

Når vi kommer til Ålborg vil vi have mange af Wenches mønstre med i bagagen - alle syet op i flotte stoffer fra Helene Juul Design. Maria (model-opsyer-extraordinaire) har haft travlt de sidste par uger, ikke "blot" med Northern Quilts mønstre, men med en masser spændende nyt. Vi kan jo ikke vise for meget frem, men et par små "sneak-views" kan I jo godt få. De følgende billeder har jeg lånt hos Maria.







Der er flere hemmeligheder end dem jeg har vist her, men det er vist dem, som Maria har husket at fotografere. Men bare rolig ... vi sætter profesionelle folk til den slags senere ;-)

Maria og jeg har altid en fest, når vi skal vælge stof til modeller. Vi er som regel forholdsvis enige om, hvad der er det helt rigtige ... selvom jeg jo altid har det sidste afgørende ord i den sag. Jeg er jo naturligvis nødt til at tænke praktisk ... har vi nu nok af det stof til rådighed og den slags. Det er nemlig en kendt sag, at kunderne som regel gerne vil have NØJAGTIG de samme stoffer at sy i, som dem vi har syet modellen i.

Helene Juul Design har ikke kun de moderne stofferi friske farver - egentlig er butikkens "grundpille" repro-stofferne. Især stoffer fra midten af 1800-tallet, Civil War reproduktioner, hører til mine favoritstoffer. Til Nordisk Træf vil der også være nyheder at finde i denne kategori ... og i allefald hele 3 nye store quilts syet i 1800-tals repros; to af dem i eget designs  og ét fra Lori fra "From my heart to your hands", som designer det ene flotte tæppe efter det andet i traditionel stil.

Maria er på de sidste ved at blive lidt "blød" overfor reprostofferne ... og det hænder også at jeg får sneget lidt reprostof med ind i modelsyningen ;-)

3 kommentarer:

  1. Vi glæder os ( tror godt jeg kan sige vi):-)

    SvarSlet
  2. Det ser bare så FLOTT ut! Gleder meg til å se de ferdige modeller!

    SvarSlet
  3. Det lyder rigtig spændende. Håber jeg kan komme afsted, selv om Nikolai fylder 18år denne weekend.

    SvarSlet