fredag den 22. oktober 2010

Blokering

Kender I begrebet "Writer's block"? Altså den tilstand som en skribent kan komme i, hvor der bare ligesom ikke vil komme ord på papir/skærm ...
Den tror jeg, jeg er ramt af ... altså ikke skriveblokering (HA HA), men sy-blokering!!!
Det er noget med at jeg SKAL ... SKAL præstere fordi der er deadlines, der hænger over mit hoved, nogen selvpålagte og andre mere uforskyldte ... og fordi jeg synes jeg BØR producere noget, når nu jeg har endelig har fri. Og måske netop derfor (?!?!?) kan og vil jeg ikke. Og nu sidder jeg her og har helt dårlig samvittighed. Efterårsferien er slut og alle gode tanke om ALT DET, som jeg skulle sy, alle de mange nye ideer jeg skulle afprøve, alle de mange nye modeller jeg skulle fremtrylle ... tja, det blev ved tanken. Så nu begynder jeg at finde gode UNDSKYLDNINGER for HVORFOR jeg ikke stolt kan fremvise X-antal færdige modeller efter en uges fri.
Måske er det fordi mit bord  - eller skulle jeg indskyde familiens spisebord - ser sådan ud:
Og så er det altså ikke særlig rodet lige nu!!! ;-) Jeg ORKER ikke at gå igang med at rydde op for at få plads til min symaskine, som står pakket væk inde i mit lille og meget overfyldte soveværelse, som også er opbevaringssted for den dyrbare stash. Men, er det ikke bare en dårlig undskyldning?
Jeg DRØMMER om engang at få mit helt eget rum, i stil med dette, dette, dette eller dette, men det har nok lange udsigter ... og spørgsmålet er om, jeg overhovedet er organiseret nok til det ;-)
Nu skal det så være slut med alle de dårlige undskyldninger. Jeg har fundet lidt "godter" frem og vil se om ikke det kan friste mig til at sy noget julerelateret foran tv i aften.

... og så ser jeg, at der allerede er nogle, der er begyndt "at svare igen"! Herligt :-)

1 kommentar:

  1. Blokering - det kender jeg alt til, så har jeg det også lige for tiden. Det tager tid og få sig flyttet ind i rummet hvor tingene forgår. Velkommen her i Blogland.

    SvarSlet